,,Ez nem egy bajnok iskoláról szól, hanem bajnok diákokról, akik örökké erősek lesznek”. Ez a mondat vált az Egri Szilágyi Erzsébet Gimnázium és Kollégium 2015 szeptemberében alapított Szilágyis Diákkörének jelszavává. A Diákkör elsődleges célja, hogy iskolánk tanulói minél több időt töltsenek együtt a tanórákon kívül, és hogy segítsék, támogassák egymást a fejlődésben.
A Szilágyis Diákkör alapgondolata Csorba Benjámin 12.C osztályos tanulónak köszönhető, aki összefogva négy hozzá hasonlóan lelkes tanulóval (Király Dóra 12.A, Huczka Eszter 12.A, Soós Eszter 10.C, Papp Martin 10.D) meg is valósította elképzeléseit.
A Szilágyi Erzsébet Gimnáziumban rengeteg tanárok által vezetett magas színvonalú tantárgyi szakkör és sportkör működik, de a Szilágyis Diákkör teljesen mást nyújt a tanulóknak, mint ezek. A Diákkörön belül a diákok különböző témájú kis közösségeket alapíthatnak és vezethetnek. Kezdésképpen az alapítók hat klubot indítanak, melyek a következők: Olvasókör (Huczka Eszter, Köles Kitti 12.A), amely már egy éve működik az iskolában, így a Diákkör előfutárának is tekinthető; Matekémia (Csorba Benjámin 12.C), mely egy érdekes és különleges úton mutatja be e két tudományterületet; Elsősegélynyújtás (Király Dóra, Németh Brigitta 12.A), mely hasznos és a mindennapi életben is szükséges elsősegélynyújtási alapismereteket közvetít a tanulóknak; Drámakör (Lakatos Róbert 10.D), mely egyedi módon közelíti meg a dráma és a színjátszás világát; Anime Klub (Soós Eszter 10.C), mely az anime iránt érdeklődőket hozza össze; illetve a Szilágyis Diákok Problámai nevű közösség (Papp Martin 10.D), ahol a tanulók közvetlenül és felszabadultan beszélhetik meg a minden tinédzsert érintő problémákat.
A diákkörökben nem a tanulás az elsődleges cél, hanem hogy a diákok a tanórák után hozzájuk hasonló emberek társaságában hasznosan kapcsolódhassanak ki, és minél több mindenkit megismerhessenek. Hiszen sokan vannak olyanok az iskolában, akik csak az osztály-, ill. évfolyamtársaikat ismerik. A diákkörök viszont lehetőséget teremtenek arra, hogy minden évfolyamról megismerhessék a hasonló érdeklődési körrel rendelkező embereket. Emellett ezekben a kis közösségekben olyan készségeket sajátíthatnak el, amikre a normál tanórákon, legfőképpen az idő hiánya miatt, nincs lehetőségük. Például, hogy milyen csapatban dolgozni, hogyan működjenek együtt társaikkal, hogyan oldjanak meg problémákat kooperációval, hogyan fejezzék ki magukat kreatívan, hogyan legyenek felelősségteljesek, kitartóak, önfegyelmezettek, fejlődhetnek a nyelvi és kommunikációs készségeik, ill. megtanulhatják, milyen felelősséggel jár és nagy munkát igényel más embereket összefogni és vezetni. Manapság ezeknek a készségeknek az elsajátítása és fejlesztése egyre fontosabbá válik a sikeres jövő elérésének érdekében, így a Diákkör alapító hiszik, hogy pozitívan járulhatnak hozzá diáktársaik előmeneteléhez.
Természetesen a legfőbb ok, amiért megéri ezekbe a kis közösségekbe járni az, hogy mindenki nagyon élvezi őket. A diákok jól érzik magukat, hiszen olyan emberekkel vannak körülvéve akikkel jól megértik egymást. Emellett felfedezhetik magukat, hogy miben tehetségesek, mik az erősségeik és a gyengéik, mi érdekli őket, megtanulhatják jobban beosztani az idejüket, feszegethetik a határaikat, és ezt mind nem direkt módon, hanem az érdekes programokon keresztül.
A diákkörök teljesen ingyenesek, nincs tagdíjuk, szervezésük önkéntes alapon működik. Az alapítók minden tanulót arra ösztönöznek, hogy ha a már meglévő diákkörök témái nem egyeznek érdeklődési köreikkel, akkor indítsanak saját közösségeket. Hiszen a lehetőségek tárháza óriási, csak hogy egy pár példát említsek: Film Klub, Fotó Klub, Vita Klub, Főző Klub, Pénzügyi Klub, Spanyol Közösség, Angol Kreatív Írás, különböző rajongói klubok, satöbbi, satöbbi, ennek csak a képzeletünk szabhat határt. Emellett az alapítók általános iskolákba kihelyezett diákkörök formájában is próbálják majd népszerűsíteni a Szilágyit.
Valószínűleg sok diákban felmerül a kérdés, hogy megéri-e ezekbe a klubokba járni vagy szervezni őket. A Diákkör alapítói teljes mértékben egyetértenek abba, hogy igen, hiszen amit az emberek élveznek, az megér minden időt és energiát.
Huczka Eszter 12.A